Bacak Esnetme Hareketleri
15 Mayıs 2024 Çarşamba

Bacak Esnetme Hareketleri

Bacak esnetme hareketleri, bir eklem çevresindeki hareket alanı (R. O. M) olarak da tanımlanır. Her eklemde, performans için gerekli bir davranış sahası vardır. Bütün sportif aktiviteler de hareketin niteliği yeterliliği belirler. Isınma ve gerdirme egzersizlerini yapmak verimliliği beden esnekliğini ve iş zevkini arttırarak bununla beraber sakatlanma rizikosunu önlemektedir.

Bununla beraber esnekliği etki eden şu etmenler de egzersizlerde çok önemli rolleri bulunmaktadır.
  • Yıl: Yaşlandıkça, eklemlerimiz esnekliğinin bir bölümünü kaybederler.
  • Hareketsizlik: Bağlantı olan dokular, hareketsizlik neticesi kısalarak, eklemlerin esnekliğinin yitirilmesine neden olurlar.
  • Cinsiyet: Bayanlar, erkeklere oranla daha esnek bir davranış sistemine sahiptirler. Çoğu profesyonel, bayanların doğum kabiliyetlerinin bu esnekliği oluşturduklarından laf etmektedirler.
  • Beden Tipi ve Kuvvet Çalışması: Esneklik kişiden kişiye değişir; zira her kişinin çeşitli bir adale ve eklem yapısı, kalıtımsal oluşumu vardır. Esneklik dereceniz, adaleleri uzatma antrenmanıyla arttırılabilir.
Spor için olandan tutun, iyileştirme için olana ve antrenman benzeri yapılabilecek olanlarına denli birçok gerdirme türü ve programından söz edilebilir. Başlı başına antrenman olarak da yapılmış olan gerdirmeler içinse esasında yoga gerçek bir tercihtir fakat bol "mistik dolmalı" yoga mahalline "bilimsel yoga" en iyisidir.
  • Önerimiz dizin üstünden değil, altından tutulup çekilmesi. Kalçanızdaki gerilimi hissedin. Alternatif olarak, balans sorununuz veya çok kilo sorununuz varsa da yatarak yapabilirsiniz.
  • Bu hareketimiz de toplumda sık sık hata yapılmış olan hareketlerden bir tanesi. Dediğim benzeri, sizin esneklik seviyeniz yüksekse bana mısın demez fakat başlama için de bu davranış seçilmez. Zira gerek bulunmaz. Veresiye Satan benzeri başlayanlar var, üstelik hepten ileri gidip kafasını bacak arasından geçirmeye çalışanlar var. Şunlar ileri seviyedir, başlama için hiçbir vakit önerilmez. Ben yaptım hiçbir şey olmadı diyenlere bakmayın, olsaydı bunu diyemezlerdi başka bir deyişle bilhassa yaşınızı başınızı aldıysanız bu gibi işler yapmayın, işinizi talihe bırakmayın. Siz peşin satan benzeri yapın, düzeyi yükseltmek isterseniz, uzattığınız ayağınızın tarafındaki elinizi, o ayak ucuna gerçek uzatın. Kuvvet arttı, değil mi? Başka Bir deyişle sağı mı uzatmıştın ileri, sağ elini ayak parmak uçlarına gerçek yavaşça götür bakalım. Harika, kuvvet bu gibi artar işte. Bunu da bir sağa bir sola yapıp geçiyoruz.
  • Ayakta yapamıyorsanız yan yatarak da yapabilirsiniz. Fotoğraflar her şeyi anlatıyordur büyük ihtimalle. Dizinizde sıkıntı varsa veya dizinizden korkuyorsanız ayak bileğinden çok bastırmayın
  • Bacaklarınızın iç tarafını gerdirmek için tabanlarınız birbirini kapatacak olarak bağdaş kurun. Dizlerinizi yere bastırmak için daha çok gayret sarf etmeyin. Ellerinizle ayaklarınızı tarak kemiklerinden veya uçlarından tutun, ayaklarınızı sıkmayın ama tabanlarınızın ayrılmasına da izin vermeyin. Kafanızı ayaklarınızın birleştiği noktaya gerçek yavaşça indirin. Gerilme noktasında bekletin.
Bu gerdirme de gerdirme şiddetini artırmak isterseniz topuğunuzu yerden kaldırmadan belinizi ileri gerçek ittirin. Baldırlarınızdaki gerilimin ne türlü arttığını rahatlıkla fark edecek ve bu nedenle belinizi birdenbire değil, ağır ağır ittirerek ideal ölçüyü kendiniz bulun.

Önemli NOT: Bacaklarınızı açmak yerine uygulayacağınız bu programda çok temkinli olmalısınız. İlk olarak şüphesiz acının üst kısmına çok gitmeyin, kısa zamanda bir netice için kendinizi ve kaslarınızı üstelik eklemlerinizi zorlamayın. Bu bir süreçtir netice almak yerine sabırlı olmalısınız. Ayrıca birtakım kişilerde bu sistem netice verebilirken birtakım kişilerde adale yapısı ve kalıtımsal hallerin baskın olmasından ötürü istenilen akıbete ulaşılamayabilir. Başlangıçta 15 saniyelik uygulamalar ile bir zamanı aynı ritimde devam ettirin. Ardından 30 saniye ve hepten müddetleri uzatabilirsiniz.

Bacak Esnetme Hareketleri Yorumları

İlk yorumu siz yapmak istermisiniz?

Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Erkek Bacağı Problemleri

Erkek Bacağı Problemleri

Bacak Yağları Nasıl Eritilir?

Bacak Yağları Nasıl Eritilir?

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Bacakta Kireçlenme Belirtileri ve Tedavisi

Bacakta Kireçlenme Belirtileri ve Tedavisi

Ayak ve Bacak Ağrısı Belirtileri ve Tedavisi

Ayak ve Bacak Ağrısı Belirtileri ve Tedavisi

Bacaklarda Kaşıntı Bacak Kaşıntısı Neden Olur?

Bacaklarda Kaşıntı Bacak Kaşıntısı Neden Olur?

Bacak Bölümleri Nelerdir?

Bacak Bölümleri Nelerdir?

Huzursuz Bacak Sendromu Belirtileri ve Tedavisi

Huzursuz Bacak Sendromu Belirtileri ve Tedavisi

Güncel

Bacak Çekmesi Nedenleri

Bacak Çekmesi Nedenleri

Güncel

İç Bacak İnceltme Hareketleri

İç Bacak İnceltme Hareketleri

Güncel

Bacak Kanaması Belirtileri ve Tedavisi

Bacak Kanaması Belirtileri ve Tedavisi

Huzursuz Bacak Nedenleri?

Huzursuz Bacak Nedenleri?

Bacak Güçlendirme Nedir ve Nasıl Yapılır?

Bacak Güçlendirme Nedir ve Nasıl Yapılır?

Sol Bacakta Ağrı Sebepleri

Sol Bacakta Ağrı Sebepleri

Arka Bacak Egzersizleri Nedir ve Nasıl Yapılır?

Arka Bacak Egzersizleri Nedir ve Nasıl Yapılır?

Bacak Protezi Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?

Bacak Protezi Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?

Bacak Fıtığı Belirtileri ve Tedavisi

Bacak Fıtığı Belirtileri ve Tedavisi

Bacak Çatlakları Belirtileri ve Tedavisi

Bacak Çatlakları Belirtileri ve Tedavisi

Bacak Sıkılaştırma Yöntemleri ve Teknikleri

Bacak Sıkılaştırma Yöntemleri ve Teknikleri

Üst Bacak Uyluk Bölgesi Kasları

Üst Bacak Uyluk Bölgesi Kasları

Bacak Eklem Ağrısı Nedenleri

Bacak Eklem Ağrısı Nedenleri

Bacak Kasılması Nedenleri?

Bacak Kasılması Nedenleri?

Bacak Atması Neden Olur?

Bacak Atması Neden Olur?

Instagram

  • galeri1
  • galeri2
  • galeri3
  • galeri4
  • galeri5
  • galeri6