Bacak İnceltme Teknikleri Nelerdir?
15 Mayıs 2024 Çarşamba

Bacak İnceltme Teknikleri Nelerdir?

Bacak inceltme, Kalın ve kaba görünen bacaklar özellikle bayanlarda, büyük bir sorun haline gelmektedir. Hem görünüm bakımından hem de sağlık açısından yağ birikmiş bacaklar, hiç de küçümsenmeyecek bir konudur. Aşırı kilolu kişilerde de büyük bacaklar sorun oluşturmaktadır. Bacak inceltmek için, birçok yöntem vardır. Cerrahi müdahaleler, yağ yakma bunlardan bazılarıdır, ancak çok kullanılan ve en etkili sonuçlar veren bacak inceltme diyet ve egzersizleri ile kısa zamanda istenilen bacak ölçülerine kavuşulur. Başlıca merdiven çıkıp, inme, pilates topu, squat hareketi, bisiklet sürmek, tempolu yürüme ve yüzme etkili bacak inceltme hareketleridir. Ancak burada dikkat edilmesi gereken bir hususta, her egzersiz ya da spor uygun bir diyet uygulanmadan başarı vermemektedir. Hatta, bazı spor ya da egzersizler ile kas gelişimi yapıp, bacaklarımız daha da çok şişme yapıyor. Örnek vermek gerekirse, siz günde yarım saat merdiven inip, çıkma yapın, ancak bacak inceltme diyeti yapmayıp, kas geliştirmek için uğraşırsınız, bacaklar olduğundan daha çok şişer. En etkili bacak inceltme egzersizleri ise bacak indirme, kaldırmak, ön tekme ters hareket, yan bacak kaldırma, merdiven hareketi, köprü ve makas hareketleri bacak inceltme diyeti ile uygulandığında çok etkili sonuçlar vermektedir. Hareketlere geçmeden önce bacak inceltme diyetini incelemek gerekirse;

Kahvaltı

Bir bardak ılık su ve 4 adet gün kurusu kayısı, aldıktan sonra, 5 dakika bekleyip, 2 adet yumurta (Haşlanmış), birer adet domates ve salatalık, 1 dilim kepek ya da tam buğday ekmeği, 3-4 adet zeytin, kibrit kutusu büyüklüğünde peynir. Kahvaltı sonrasında 2 saatte bir limonlu ılık su içmek faydalı olacaktır.

Ara öğün: Kahvaltı ile başlayan program, 3 saat sonra ara öğünle devam edilecektir. Bacak inceltme diyeti için, ara öğüne alternatifler vardır. Bunların birisini seçmek size kalmış.

1. Alternatif, 1 bardak ayran, 1 haşlanmış tavuk budu, zeytinyağlı salata.

2. Alternatif,100 gram ton balığı ve salata, 1 bardak portakal suyu ya da limonlu su
3. Alternatif, 1 adet muz, 2 adet mandalina, 5 ceviz.

4. Alternatif, 200 gram yoğurt, 1 adet muz, 4 ceviz.

5. Alternatif, 1 kâse sebze veya mercimek çorbası, salata.

Akşam

1 kâse yayla, sebze, tarhana ya da mercimek çorbası tercihinize göre, 5 kaşık bulgur pilavı, 1 bardak ayran, 1 dilim tam buğday ekmeği ya da kepekli ekmek ve salata.

Egzersizlere başlamadan önce ayak parmak uçları karşıya bakacak şekilde iyice açıp ellerimizi de karşıya doğrultup, birleştiriyoruz. Aşağı, yukarı kalkıyoruz. Bu ısınmak için gerekli, olup 5 set 20 tekrar yapıyoruz.

Ön bacak inceltme egzersizi, sandalyenin önüne geçin ve kollarınızı dirseklerden kırmadan dik şekilde karşıya uzatıp, dizlerinizi hafif bükün ve kalçanızın sandalyeye hafifçe temas etmesini sağlayın, sonra biraz yukarı kalkıp tekrar başlangıç hareketine geri dönün yapın. İlk günlerde 12 tekrarı 3 sete bölün, yani her sette 4 kere bu hareketi yapın.

Arka bacak eritme egzersizi öncelikle sağ bacağınız altına fazla yüksek olmayan malzeme koyup üzerine çıkın ve üzerindeyken sol bacak boşta olsun. Bu şekilde sol dizinizi çekebildiğiniz kadar yukarıya çekin, sonra yavaş bir şekilde indirin, sonra sağ bacağınız aynı işlemi diğer bacağa uygulayın. Her bacak için 10 kere yapın.

Yan bacak inceltme egzersizi, bir önceki egzersiz gibi bir bacak boşta kalacak gibi yere kalın bir kitap koyuyoruz. Sol ayağımız ile kitaba basarken diğer bacağımız boşta kalacak. Sol dizinizi çok hafif eğip, sağ bacağınızı yanlara doğru açabildiğiniz kadar açın. 15 kere yapın sonra ayak değiştirin.

Üst bacak inceltme egzersizi, öncelikle sandalyeye oturup, kollarınızı dik bir şekilde karşı tarafa uzatın. Sol bacağı, hafifçe kaldırıp, sandalyeden az bir şekilde kalkıp ve tekrar oturun. Sonrasında sağ üst bacağı inceltmek için yapın ve 5'er kere tekrar edip dinlenin ve 3 set halinde yapın.

Ön bacağı inceltme egzersizi, sandalye üzerinde yapacağınız bu hareket ile ilk olarak, sandalye de otururken sağ bacağınızı karşıya uzatıp, diğer bacağınızı göğsünüze kadar yukarı çekin. Bu şekilde 10 kere her iki bacak için yapınız.

Baldır eritme egzersizi, sandalyenin yan tarafına geçip, eller belde olacak şekilde bekleyin. Sağ bacağınızı sandalyeye atın daha sonra ise sol bacağınız ile yavaşça çıkarak sandalyede dikilin. Sonra sağ ayağınızı yere indirin ve sol bacağınız sandalyede kalsın etsin. Bu şekilde çok rahat baldır ve bacaktaki yağlar eriyecektir. Bu harekette dikkat edilmesi gereken bir hususta, sandalyenin üzerinde iken, dikkat etmek ve dengeyi korumak gerekir. Bu şekilde her bacak için 10 defa tekrar edin.

Bacak İnceltme Yorumları

soru

Kirmanşah

06 Mayıs 2024 Pazartesi

Masa başı işte çalışan bir memurum. Sürekli oturarak işimi yaptığım için bacak ve çevresinde hareketsizlikten ötürü bir takım şişlikler meydana geldi. Bacak şişliklerine karşı iş yerinde uygulayabileceğim bir takım basit egzersizler var mı? Bacağımdaki şişlikleri inceltmek için oturduğum yerden ne tür hareketler yapmam gerekiyor? Yardımcı olursanız sevinirim.

Cevap yaz
cevap

Zemin

25 Ağustos 2018 Cumartesi

Masa başında çalışan kişilerin ayak, diz kapağı, bel ve omurga bölgesinde şişlik ve ağrıların oluştuğu gözlemlenmiştir. Bu nedenle sürekli masa başında çalışan kişiler; 1 saat aralıkla vücut egzersizleri yapması gerekmektedir. Rahatsızlığınıza ilişkin olarak bacak bölgesinde: egzersiz, ovuşturma ve ritmik hareketlerle şişlik ve ağrıların son bulacağınızı göreceksiniz.

Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Bacak Silikonu Tipleri Nelerdir?

Bacak Silikonu Tipleri Nelerdir?

Popüler İçerikler

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Kedi Bacağı Faydaları Nelerdir?

Kedi Bacağı Faydaları Nelerdir?

Parantez Bacak Belirtileri ve Tedavisi

Parantez Bacak Belirtileri ve Tedavisi

Hamilelikte Bacaklarda Kaşıntı Belirtileri ve Tedavisi

Hamilelikte Bacaklarda Kaşıntı Belirtileri ve Tedavisi

Bacak Arasında Sivilce Bacak Arası Sivilce Oluşma Nedenleri

Bacak Arasında Sivilce Bacak Arası Sivilce Oluşma Nedenleri

Yürürken Bacak Ağrısı Nedenleri?

Yürürken Bacak Ağrısı Nedenleri?

Güncel

Çarpık Bacak Ameliyatı Riskleri ve Sonrası

Çarpık Bacak Ameliyatı Riskleri ve Sonrası

Güncel

 Bacak Platini Tedavisi Nelerdir?

Bacak Platini Tedavisi Nelerdir?

Güncel

Bacak Boyu Uzatma Egzersizleri Nelerdir?

Bacak Boyu Uzatma Egzersizleri Nelerdir?

Bacaklarda Morarma Nedenleri?

Bacaklarda Morarma Nedenleri?

Bacak Ağrısı Belirtileri ve Tedavisi

Bacak Ağrısı Belirtileri ve Tedavisi

Çarpık Bacak Düzeltme Yöntemleri

Çarpık Bacak Düzeltme Yöntemleri

Bacak Ağrısı Nasıl Geçer?

Bacak Ağrısı Nasıl Geçer?

İç Bacak Eritme Nedir ve Nasıl Yapılır?

İç Bacak Eritme Nedir ve Nasıl Yapılır?

Protez Bacak Özellikleri ve Faydaları Nelerdir?

Protez Bacak Özellikleri ve Faydaları Nelerdir?

Bacak Hareketleri ve Egzersizleri

Bacak Hareketleri ve Egzersizleri

Bacak Yağları Nasıl Eritilir?

Bacak Yağları Nasıl Eritilir?

Bacak Egzersizleri ve Hareketleri

Bacak Egzersizleri ve Hareketleri

Bacak Kırılması Belirtileri ve Tedavisi

Bacak Kırılması Belirtileri ve Tedavisi

Bacak Titremesi Belirtileri ve Tedavisi

Bacak Titremesi Belirtileri ve Tedavisi

Bacak Arası Mantar Belirtileri ve Tedavisi

Bacak Arası Mantar Belirtileri ve Tedavisi

Bacak Hastalıkları Belirtileri ve Tedavisi

Bacak Hastalıkları Belirtileri ve Tedavisi

Bacaktaki Çatlaklar Belirtileri ve Tedavisi

Bacaktaki Çatlaklar Belirtileri ve Tedavisi

Bacak Kası Nedir ve Nasıl Yapılır?

Bacak Kası Nedir ve Nasıl Yapılır?

Bacak Çarpıklığı Belirtileri ve Tedavisi

Bacak Çarpıklığı Belirtileri ve Tedavisi

Pilates Bacak Hareketleri ve Yöntemleri

Pilates Bacak Hareketleri ve Yöntemleri

Bacak Masajı Yöntemleri

Bacak Masajı Yöntemleri

Instagram

  • galeri1
  • galeri2
  • galeri3
  • galeri4
  • galeri5
  • galeri6